Bizon
Administrator i Klubowicz
![Administrator i Klubowicz Administrator i Klubowicz](http://img801.imageshack.us/img801/2600/adminbm.png)
Dołączył: 31 Sie 2010
Posty: 144
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Pleszew
|
Wysłany:
Pon 22:49, 13 Wrz 2010 |
![Powrót do góry Powrót do góry](http://picsrv.fora.pl/fiblack/images/icon_up.gif) |
Postaram się opisać (niestety bez obrazków)
jak przeprowadzić samemu wymianę klocków i tarcz przednich w BMW e36.
Rozpoczynamy od podniesienia samochodu na lewarku, należy podeprzeć czymś koła by auto nie odjechało.
Następnie odkręcamy koło, klucz do śrub mamy w zestawie z kołem zapasowym.
W przypadku zapieczonej piasty i problemu ze zdjęciem kół, niektórzy stosują metodę polegającą, na poluzowaniu śrub i przejechaniu się kilkudziesięciu metrów z tak przymocowanych kołem.
Jeżeli was to nie przekonuje pozostaje wd40 i czekanie na efekty.
Dobra, załóżmy, że udało się je odkręcić.
Mamy przed sobą tarcze i zacisk.
Odkręcamy kluczem imbusowym dwie śruby z tyłu zacisku, jedna znajduje się u góry druga w analogicznym miejscu na dole.
Dobrze do tego przekręcić sobie kierownicą koła, będzie łatwiej dotrzeć kluczem do śruby.
Następnie usuwamy metalowy chwytak, który służy jako zabezpieczenie klocka, teraz między klocek, a tłoczek wsuwamy śrubokręt i wciskamy tłoczek do środka, by nie przyciskał klocka.
Wyciągamy czujnik, zdejmujemy zacisk.
Zostają nam teraz jeszcze dwie śruby imbusowe, z przodu zacisku, bez odkręcenia, których nie wyciągniemy tarczy. Tak więc rozkręcamy całkowicie, to samo ze śrubą, przytrzymującą tarczę.
Ściągamy tarcze, nie powinno być z tym problemu, zakładamy nową, przykręcamy śrubką, następnie skręcamy przednie śruby na zacisku, przykładamy go do tarczy, wkładamy nowe klocki na miejsce starych, mocujemy czujnik, przykręcamy śruby z tyłu i wiola. W ten sposób wymieniliśmy tarcze oraz klocki, nie płacąc za to 200zł mechanikowi.
Podczas wymiany, można oczyścić wszystkie części z nagaru i rdzy, która się tam często znajduje. Warto potem nasmarować popsikać np wd40, odradzam używanie wazeliny technicznej. Dopóki się nie przetrze, będzie problem z ABS i hamulcami.
|
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Bizon dnia Pon 22:49, 13 Wrz 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|